counter create hit
مطالب مرتبط:

فیلم ترسناک برای کودکان، مناسب است؟

«کلی با من کلنجار می‌رود که اجازه دهم همراه پدرش فیلمی را تماشا کند که به نظر من ترسناک است و صحنه‌هایی دارد که برای یک کودک هفت یا هشت ساله رعب‌انگیز محسوب می‌شود.» این نوع مجادله‌ها میان بسیاری از والدین و فرزندان، اتفاق می‌افتد، آن هم در زمانه‌ای که ...

چالش های روحانیت به مناظره کشیده می شود

مجله علوم انسانی شبکه چهار امشب (دوم اسفند ماه) به بررسی منشور روحانیت امام خمینی (ره) و چالش‌های پیش‌روی روحانیت می‌پردازد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، مناظره تلویزیونی این هفته ...

برنامه مسابقات اعلام شد/ آغاز رقابت کشتی گیران از 8 اسفند

به گزارش ایلنا ، رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی آسیا روزهای 7 تا 13 اسفندماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود که برنامه این مسابقات به شرح زیر است: دوشنبه 7 اسفندماه: ساعت 16:30: قرعه کشی اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگ ...

«بچه های آسمان» در هند

به گزارش جام‌جم، بچه‌های آسمان فقط یکی از فیلم‌های موفق و جهانی مجید مجیدی است و او پیش و پس از آن هم مخاطبان ایرانی و خارجی را به تحسین واداشت؛ چه موقعی که قبل از این فیلم، آثاری چون «بدوک» و «پدر» را ساخته بود و چه بعدتر که فیلم‌های موفقی چون رنگ خدا، باران، ...

خروش طبیعت در سد داریان + فیلم

خروش طبیعت در سد داریان + فیلم

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارندگی‌های چند وقت موخر در شهرستان پاوه استان کرمانشاه موجب طغیان سد داریان شده و شهروندخبرنگار ما فیلمی را تهیه و فرستاده است. مرجع: روح الله زرین – کرمانشاه ( ...

هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی معرفی شدند/ارسال 357 اثر

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی، دکتر وحیدیان در احکامی اقایان فرهاد اصلانی، دکتر احمد الستی، مهدی قربان پور، مازیار مشتاق گوهری و امیر توده روستا را به عنوان هیات داوری جشنواره فیلم دانشجویی انتخاب کرد. 357 اث ...

طبیعت به درمان کودکان مبتلا به اتیسم کمک می کند

به گزراش خبرگزاری مهر به نقل از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، مریم رامشینی دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی واحد علوم و تحقیقات گفت: این پژوهش با هدف تدوین برنامه طبیعت‌درمانی خانواده‌ محور ویژه ...

محمد بحرانی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت

خبرگزاری صبا: محمد بحرانی در اولین همکاری با بهروز شعیبی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت. این بازیگر همچنین در مجموعه "کلاه قرمزی" صداپیشه عروسک‌های " ...

فیلم های سینمایی آخر هفته در تلویزیون

به گزارش مشرق، در روزهای پایانی هفته فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی روی آنتن می‌رود که «حوض نقاشی» و «ای ایران» از جمله آنهاست.این هفته  «ابلوموف ...

رقابت آرای مردمی فیلم فجر به 8 فیلم رسید

رقابت آرای مردمی فیلم فجر به 8 فیلم رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شمارش آرای مردمی فیلم فجر در 17 بهمن ماه در حالی اعلام شد که رقابت فیلم ها به 8 فیلم رسید. به گزارش ایسنا، نتیجه شمارش آرای فیلمهای نمایش داده شده در روز ششم جشن ...

آغاز رای گیری نهایی جوایز سینمایی اسکار

آغاز رای گیری نهایی جوایز سینمایی اسکار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهلت یک هفته‌ای اعضای آکادمی اسکار برای رای‌دهی و انتخاب برندگان نهایی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار آغاز شد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جوایز سینمایی اسکار، مهلت رای‌دهی اعضای آکادمی ...

یادداشت محمد مهدی حیدریان برای جشنواره فیلم فجر

رییس سازمان سینمایی در پایان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یادداشتی را منتشر کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، متن یادداشت محمدمهدی حیدریان به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحی ...

فدراسیون ها باید از برنامه های پیش بینی شده و اعلامی خود برای سال آینده دفاع کنند

محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از میزبانی استان خوزستان از مسئولان وزاتخانه و روسای فدراسیون ها گفت: فدراسیون هایی که برنامه های خود را برای تقویم سال ۹۷ ارسال نکردند، باید هرچه سریعتر این ک ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم