counter create hit

مطالب مرتبط:

پیام صالحی برای درگذشت مسافران هواپیمای تهران-یاسوج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت جمعی از هموطنان‌مان در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج را تسلیت گفت. متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است: «انا لله و انا الیه راجعون جان باختن ...

صدور مجوز انتشار‌ ۶۴ رسانه مکتوب و الکترونیک/تذکر به روزنامه‌های بهار، جهان‌صنعت و هفته‌نامه ۹دی

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از صدور مجوز انتشار‌ ۶۴ رسانه مکتوب و الکترونیک در جلسه امروز این هیات خبر داد. به گزارش ایلنا، سیدعلاالدین ظهوریان گفت: در جلسه مورخ ۳ ...

دست "فروشنده" از بفتا خالی ماند

مراسم هفتاد و یکمین دوره جوایز آکادمی هنرهای فیلم تلویزیون انگلیس به نام بفتا در سال 2018 شامگاه یکشنبه (29 بهمن ماه) در شهر لندن برگزار شد و طی آن؛ برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. مراسم فرش قرمز این جشنواره از ساعت 20 به وقت ایران و مراسم ا ...

از ادعای احمد منتظری درباره سیداحمد خمینی تا تداوم کاهش قیمت سکه در بازار/ پربازدیدهای ۳۰ بهمن

در سرویس سیاست، ادعای احمد منتظری درباره مرحوم سیداحمد خمینی نظر بسیاری از کاربران را جلب کرد. مقصر سقوط هواپیما، خلبان بود یا وزیر راه؟ هم خوانندگان زیادی پیدا کرد. عکسی از حضور پسر رهبر انقلاب در مجلس ختم فرزند احمد توکلی مورد توجه کاربران قرار گرفت ...

از زندگی یک رزمنده تا چالش یک مادر با فرزندش/ دو نمایشنامه رایانی مخصوص در بازار کتاب

از زندگی یک رزمنده تا چالش یک مادر با فرزندش/ دو نمایشنامه رایانی مخصوص در بازار کتاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد رایانی مخصوص با همت نشر هنر دفاع (وابسته به سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) هفدهمین و هجدهمین کتاب‌هایش با نام‌های «سکوت» و «آنکه گفت آری و آنکه گفت نه» را تالیف و وارد بازار نشر کرده است. ...

نقد و بررسی رمان حوالی خیابان سی تیر

جلسه نقد و بررسی رمان حوالی خیابان سی تیر برگزار می‌شود.  به گزارش ایلنا روز چهارشنبه  دوم  اسفندماه 96 رمان حوالی خیابان سی تیر نوشته رکس ...

برنامه کنسرت ها در روزهای پایانی سال اعلام شد/ حضور همه سلیقه ها

ساعت: 09:27 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316771 تعدادی از گروه ها و خوانندگان فعال موسیقی د ...

۸۰۰ دقیقه از «لحظه و گرگ و میش» به تصویربرداری رسید

ساعت: 09:37 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316781 تصویربرداری حدود ۸۰۰ دقیقه از سریال «لحظه گرگ و ...

ادامه تصویربرداری مستند« فرش تا عرش» در تویسرکان

ادامه تصویربرداری مستند« فرش تا عرش» در تویسرکان

تصویربرداری مجموعه مستند« فرش تا عرش» به کارگردانی رضا خانلری در تویس ...

«مادری» جایگزین فیلم مجید مجیدی شد

«مادری» جایگزین فیلم مجید مجیدی شد

به گزارش جهان نیوز، در پی لغو اکران فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی، شورای صنفی نمایش تصمیم به اکران فیلم سینمایی «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی گرفت. گفتنی است؛ اکران فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی که قرار بود از ا ...

حمایت خانم بازیگر از آشوبگران ایران

حمایت خانم بازیگر از آشوبگران ایران

لیلا حاتمی در کنفرانس خبری فیلم خوک در اظهاراتی عجیب حکومت ایران را به کشتار مردم معترض در ناآرامی‌های اخیر متهم کرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لیلا حاتمی هنرپیشه شناخته شده سینمای ایران، در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «خوک ...

نخستین تصویر از «عطر تلخ» به روایت شهرام حقیقت دوست

نخستین تصویر از «عطر تلخ» به روایت شهرام حقیقت دوست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرام حقیقت‌دوست، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از خود در فیلم «عطر تلخ» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «فیلم سینمایی «عطر تلخ» نخستین ساخته سینمایی علی ابراهیمی به تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان با پایان مرا ...

«تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «لاتاری» آثار برتر مجمع منتقدان سینمای انقلاب

جشنواره سی و ششم در آینده با بایکوت «لاتاری» به یاد خواهد آمدسه فیلم «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «لاتاری» آثار برتر در نظرسنجی «مجمع منتقدان سینمای انقلاب» انتخاب شدند. به گزارش شمانیوز:  «مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» طبق رس ...

حواشی روز پایانی جشنواره فجر: واکنش ها به نامزدی 3 بازیگر زن از یک فیلم / هیات داوران پاسخ خبرنگاران را ندادند / گبرلو تپُق زد

حواشی روز پایانی جشنواره فجر: واکنش ها به نامزدی 3 بازیگر زن از یک فیلم / هیات داوران پاسخ خبرنگاران را ندادند / گبرلو تپُق زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آخرین روز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه‌ای ملت با معرفی کاندیدهای بخش‌های مختلف و ناکامی ساعد سهیلی و فیلم لاتاری همراه بود که صدای اعتراض خبرنگارن را نیز درآورد. به گزارش ایرنا، شامگاه ش ...

رقابت 4 نماینده ایران برای گرفتن خرس طلای جشنواره برلین

رقابت 4 نماینده ایران برای گرفتن خرس طلای جشنواره برلین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : چهار نماینده سینمای ایران در بخش‌های مختلف شصت‌وهشمین جشنواره فیلم برلین در مجموع ۱۷ نمایش خواهند داشت. فیلم «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی که نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین است و ...

منظور از آثار وضعى گناه چيست؟

منظور از آثار وضعى گناه چيست؟

به گزارش جهان نیوز، گناه داراى آثار وضعى است يعنى بسيارى از گناهان مكافاتى در اين جهان دارند. به تعبير ديگر يكى از حكمت هاى الهى در نظام آفرينش اين است كه نظام هستى نسبت به كردارهاى انسان بى تفاوت نيست و در برابر نيك و بد اعمال آدمى واكنش مناسب نشان مى دهد. ق ...

فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فریبا نادری با انتشار عکسی از به دنیا آمدن فرزندش خبر داد. به گزارش شمانیوز: بالاخره فریبا نادری هم صاحب فرزند شد، خانوم بازیکر که خبر ازدواج دومش در تیر ماه 96 منتشر شد، حالا خبر از بدنیا آمدن دختر خارجی اش می دهد.فریبا نادری هم مانند اغ ...

برزو ارجمند تنهایی ساکنین تهران را برای ایرانیانِ آمریکا تعریف می کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بروز ارجمند در صفحه اینستاگرامش از اجرای نمایش «021» نوشته سجاد افشاریان در آمریکا خبر داد. او با انتشار سه عکس از خود در این نمایش تک نفره، نوشت: «از يازدهم مارچ (یکشنبه، 20 اسفند 96) اجرا در آمريكا شروع می‌شه. منتظ ...

لیلا حاتمی می توانست از چه چیزهایی بگوید؟

به گزارش جهان نیوز؛ پس از آنکه «لیلا حاتمی»، بازیگر سینما در حاشیه جشنواره برلین آلمان مباحثی را درباره اغتشاشات اخیر مطرح کرد، افکارعمومی نسبت به این رفتار او در یک کشور غربی انتقاد کرد و بیان داشت چرا این بازیگر چشم خود را روی مسائلی چون تحریم ها و کمک تسلیحاتی آلم ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

اخبار; روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمی کیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش خبری در شهر فینیکس می ایستد و به بالاترین حد ممکن است. این گفت و گو از این کلمات چیزی است که تعیین کننده خط نقاشی که کمتر کسی دیگری ناراحتی خود را به او داد این در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه خاموشی ترین از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "وابسته" را به عنوان او صحبت کرد یک زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل گرفت؟ آیا کسی نمی دانست فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا همچون 2 اثر پیشین او محصول کدام موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می داند؟ آیا این نخستین بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم بندی های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان ساز کرده است. حاتمی کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می کشاند و هشداری به آینده پیش رو می دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه ای» تا مساله ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می کند و با کوباندن «ارزش ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده آل های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می کنند. آنها نقد می کنند، هشدار می دهند، حتی گروگان (شاهد) می گیرند اما هیچ تیشه ای به ریشه گذشته نمی زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده» ای را تصویر می کنند که در آن ارزش های به جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ تر می شود، نسبت محافظی که به اختیار می خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش زمینه ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب هایش بپردازیم. حاتمی کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می پرداخته و حالا می گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می کند و این دقیقا همان تناقض پرسش برانگیزی است که حاتمی کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می کند و حتی گزنده ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می کند، آنها نقد می کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش ها بی اعتبار شوند اما حاتمی کیا نقد می کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش ها بی اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش ها می زنند، «حکومتی» بودن نشانه ای از تقید به ارزش هاست، پس حتی در دولتی ترین فیلم های شان سعی را بر آن می گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می خواهند ارزش ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی کند، چرا که آنان نقد می کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش ها به سخنان ابراهیم حاتمی کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی کیا می تواند تقسیم بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف تر و روشن تر از گذشته کند، آنها که نقد می کنند تا ارزش های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم بندی سینمایی را می توان به غالب تقسیم بندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می کنند خود را با انتقادات شان اعتبار ببخشند و آنچه می تواند ممیزه ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.